• Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat
  • Szegedi Gondolat

www.szegedert.hu

Tegyünk közösen Szegedért!


Warning: Parameter 1 to modMainMenuHelper::buildXML() expected to be a reference, value given in /var/www/dblaci/szegedigondolat.hu/libraries/joomla/cache/handler/callback.php on line 99
www.szegedigondolat.hu  
Holokauszt múzeumban kísért az Árpád-sáv PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Szalma László   
2009. december 01. kedd, 00:28

Ezen a linken reklámozzák a holokauszt múzeum legújabb időszakos kiállítását, ami az Árpád-sávos zászlóról szól.

A zsindex is írt róla, a maga "objektív", "mindenkit fikáz" módján, persze aki tudja kik ezek, azt nem lehet ennyire hülyének nézni.

Na az a magyar ember, aki úgy végig tudja nézni a videót, hogy közben nem megy fel legalább a veszélyes szintig a vérnyomása, vagy nem kap röhögőgörcsöt, hát annak nagyon erős idegzete van, vagy már annyi sok pimaszságot látott, hogy inkább azt nézi: Ki mondja?, és ezzel se is tudja a dolgot.

Én még kezdő lehetek, mert az első két reakció egyszerre kapott el. Aztán elolvastam a nyitóbeszédet, és eldöntöttem, hogy valamit reagálok mégis, pedig ekkora magaslabdákat nem volt szívem először lecsapni :D

A levelet így kezdi Závada Pál (soha az életben nem hallottam ezt a nevet, de van egy olyan érdekes ritmusa, ami miatt biztos, hogy egy életre megjegyzem):

"Édes Hazám, drága Nemzetem,"

HKenderes 2007át igen, ez nekünk szól kedves magyar testvéreim. Szájbarágom egy picit, hátha nem értitek ezt a magasröptű logikát: nem csak úgy lehet magyar valaki, hogy állandóan magyarkodik, Jobbikozik, Gárdázik, Árpád-sávozik! Igaz magyar emberek a zsidók, és a cigányok is, attól, hogy nem mutatják ezt ki! Ha most könyvet akarnék írni, elkezdeném sorolni az eseteket, amikor ezek a derék MAGYAR honfitársaink, akiknek ez ugyanúgy HAZA: hogyan nem mutatják ki, hogyan nem dörgölik mások orra alá magyarságukat. Amikor a Himnuszon, vagy szent jelképeinken gúnyolódnak, azt azért teszik, mert ők még Így is magyarok! Nem értitek? Testvéreink ők! Csak azért utáljuk őket, mert nem hordanak kokárdát? Március 15.-én sem? (Mert a Fidesz lejáratta azt is, ugye...) Kicsit messzire kalandoztam, folytassuk, hogy érezzük mennyire otromba arcátlanság ez a megszólítás, el kell olvasni a beszéd többi részét, mert csak úgy áll össze a teljes üzenet.

Néhány érthetetlen fennköltség után: "Úgy értem, zökkenj ki napi rutinodból, és méltóztass meghökkenni." (drága Hazám, drága Nemzetem) itt a rutinos olvasó már tudja milyen lélek írja a beszédet, de ez még csak a bevezető...

(Mondtam, hogy magaslabdák...) pár bekezdésben Édes hazánkat felkészíti az író arra, hogy szennyes, piszkos dolgok következnek, a közös szennyesünk, stb.stb.

"- ki szoktál-e merészkedni valamely közteredre saját ünnepeiden,
midőn dicsőséges napjaidról, egy-egy újjászületésedről emlékeznénk meg? Mert
- mi tagadás – újabban épp ilyenkor dől ki a legtöbb mocsok az utcára."

Igen, értjük. Mi vagyunk a mocsok, a szélsőjobboldal, a nácik. 2006 október 23. és amik azóta történtek, március 15. megint október 23., mindig kiömlik a mocsok az utcára ilyenkor! A cikk írója, és a hozzá hasonló magukfajta nem megy ki az utcákra ilyenkor, mert félnek. Tőlünk.

Ezután azon kesereg, hogy szükséges (ezzel a kiállítással is) emlékeztetni az embereket a történelem szégyeneire, nehogy megismételje önmagát. Itt van egy-két valóban impozáns költői fordulat, nem rosszak, de tényleg, de a lényeg ennyi. Fülsértő áthallásról beszél, párhuzamokról, értsd: nyilasok = Jobbik, Gárda, stb. Szokásos szöveg, csapból is ez folyik 2006 óta. (és már előtte is, csak akkor még nem volt Gárda, de volt MIÉP, vagy aki éppen nem tetszett nekik)

Nagy nehezen tárgyra tér, itt a szimbólum, az Árpád-sáv! Annyira sablon szöveg, hogy szinte fáj: a nyilasok zászlójának egyik motívuma az Árpád-sáv, és ez elég ok, hogy ezt a jelképet örökre szégyenkezve takargassuk, elátkozott, nyilaskereszttel megbélyegzett lett ÓH! "az utcán többé már nem történelmi ereklye. Hanem a nyilas hagyomány továbbörökítője." Erre nehéz reagálni, mert amilyen sablonos a gyalázkodás, olyan sablonos, és ezerszer leírt, elmondott választ lehet rá adni. Azért mégis megpróbálom egy mondatban, hogy a magukfajták is felfogják, egyszer, s mindenkorra:

az Árpád-sáv több, mint ezer éves szent szimbólumunk. Ha attól nem tagadjuk meg, hogy egy zsinagógában kiállítják, akkor bármilyen más okból ugyan miért tagadnánk meg? Hoppá. Az Árpád-sáv mai üzenete részben épp ez: nem fogunk mentegetőzni, elhatárolódni, változtatni bármilyen jelképünkön, szavainkon, gondolatainkon pusztán azért, mert valakinek ez nem tetszik. Csak azért is! És ez az igazi magyar hozzáállás!

A trikolórt valóban beszennyezte a szabadkőműves, sátánista szimbólum: a vörös csillag, mégsem dobtuk el a három szent színt, csak kívágtuk belőle a szemetet, ami nem oda való! Egyébként ezt a párhuzamot pont azért nem szeretem használni, mert még véletlenül sem összehasonlítható a két helyzet, ugyanis a nyilas kereszt maga is történelmi szimbólumunk (ezért használtak fel a hungaristák is), de ennek kifejtése túl mutat ezen a naplóbejegyzésen.

Aztán jönnek megint a labdák olyan sok, és olyan magasan, hogy nem győzi az ember egyenként lereagálni:

"Amellett, hogy revizionista és antikommunista szimbólum – a demokrácia-ellenes, kirekesztő gyűlölet jelképe: az antiszemitizmusé, a rasszizmusé, a cigánygyűlöleté."

A szokásos hazugság, ügyes. Egy körmondat, aminek egy része igaz, egy része nem, és emiatt az ember nem tudja egyben cáfolni, de elfogadni sem.

Az Árpád-sáv ugyanis nem ezeknek a szimbóluma egyáltalán. Az Árpád-sáv egy történelmi jelkép, amihez való visszatéréssel kimutatjuk a történelmünk, hazánk szeretetét, és kifejezzük elutasításunkat a beteges, elkorcsosult új rendszerekkel szemben, de ez nem a szimbólum része! Akik használják az Árpád-sávos zászlót, nagyon különböző emberek. Én magam részéről revizionista vagyok, antikommunista, demokrácia-ellenes. Kirekesztőnek nem tartom magam, bár olyan értelemben az vagyok, hogy a magyarként élni képtelen elemeket, hazaárulókat, bűnözőket, stb. valóban ki kell rekeszteni a társadalomból, de hiszen ez minden jogállamban így van, így kerülnek ők börtönökbe például, kirekesztve a közösségből, ami pedig esélyt adott nekik. Ez nem gyűlölet, ez önvédelem, életösztön. Ebben semmi érzelem nincs, ez kőkemény racionalitás. Ezzel egyébként esetleg az anarchisták vitatkoznának, de lehet, hogy még ők is kirekesztenének a világukból bizonyos bűnösöket. Mert másképp nem működik!

"trükkösen változtatják sávjainak számát vagy magyar-gárdista-mód sálként viselik."

ez félreértés. Nekünk nem kell megfelelnünk senki elvárásainak. Az Árpád-sáv az akkor is ugyanazt jelenti, ha valaki 7-8-9 sávos zászlót használ, és nyilván a kendő (az nem is sál...) sem valami trükk. Miért kéne trükköznünk, nem értem. Van valami szégyellnivalónk? Nem hiszem. A hazánkat kiárusító d209-gyurcsány-bajnaik és csicskásaik, és a garázdálkodó cigánybűnözők nem hiszem, hogy gárdisták lennének, és még Árpád-sávot sem láttam náluk egyszer sem. Akkor mit kéne szégyellnünk?

Következő bekezdésben célozgat a mester a Jobbikra, és a Gárdával szövetséges szervezetekre. Ez a szokásos egybemosás szöveg, aki tényleg ismeri ezeket, az tudja, hogy bár vannak közös célok, azért itt nem mindenki egyformán gondolkozik. És ez így is van jól, sőt, ez pont az úgynevezett liberálisok nagy szlogenje...

"És vannak, akik politikai nézeteik nyomán törnek-zúznak, ütnek-vernek, robbantanak, merényleteket terveznek és hajtanak végre, s mint hajdan: úgymond faji alapon gyilkolnak."

Ezek egyszerű hazugságok, az arcátlanság az, hogy a robbantgatásban nyilván az ú.n. terrorszervezetekre céloz, a faji alapon gyilkolásnál pedig a cigányokat sörétessel kivégző zsidó katonai kiképzést kapott, titkos-szolgálat által támogatott (szakmai hiba, persze...) zsoldosokra. Na ez az a fajta arcátlanság, amire a zsidóknak külön szavuk van, méghozzá a Hücpe. Ezt a szót kár a szótárból kinézni, pimaszságot, arcátlanságot jelent, de ezek a magyar szavak nem tudják kifejezni azt a szintet, amiről én beszélek. Ne is erőltessük egyik szavunkat sem, megszépítése lenne a dolgoknak. Hücpe, és kész.

"Ne mossuk egybe őket mind, ezt mondod, drága Nemzetem? És ne fessük az ördögöt a falra, ne vegyük komolyan azt, ami eleve is csak üres provokáció, s inkább szánalmasan nevetséges, semmint félelmetes, ne keltsünk fölöslegesen pánikot, ne nagyítsuk föl jelentőségüket a saját reakcióinkkal, ilyeneket is mondasz, édes egy Hazám?"

Nem láttam a beszédet, csak írásban olvasom, de Kende Péter eltorzult arcát látom magam előtt, amikor Lovas Istvánnal vitázott annó (ha vitának lehet nevezni, ahogy szerencsétlen Kende megalázza magát egy igazi nehézsúlyúval szemben). Magát vigasztalja itt a szerző? Vagy ezek a költői kérdések? Nem tudják a magukfajták hogy kéne reagálni a magyarok eszmélésére? Megy a vita, hogy kezeljék a "problémát"?

"Rendben, de akkor törvénykezz és ítélkezz úgy, hogy ne támadjanak kétségeink afelől, hogy te valóban demokratikus jogállam vagy-e, s hogy polgáraidat megvéded-e azoktól, akik az életükre törnek, akik az ő testi-lelki épségüket veszélyeztetik, és akik félelmet keltenek bennük."

Nekünk nincsenek kétségeink, Magyarország nem demokratikus jogállam. Ha az lenne, nem történt volna meg az a sok igazságtalanság, és terror, amit 2006-tól szoktunk számítani, de valójában ennél sokkal régebb óta tart a baj. "Polgáraidat megvéded-e azoktól, akik az életükre törnek", kérdezi, és itt nem Szögi Lajosra gondol, vagy a félig agyonvert gárdistákra, Jobbikosokra, és a lelki-terrorra (jogtalan letartóztatások, bizonytalan ítéletek, előzetesek, házkutatások), hanem... nem is tudom kire. Hát ez a Hücpe, aki az előző bekezdésből nem értette.

"Tiltsd be, amit be kell tiltanod, tiltásodnak pedig szerezz érvényt, édes Hazám! Aztán pedig teremtsél széleskörű összefogást azoknak az elszigetelésére, akiket nem törvényeid szigorával, hanem rettenetes eszméik érvénytelenítésével, megvetésünkkel sújthatunk."

tiltsák be! szigeteljük el! érvénytelenítsünk eszméket! sújtsuk megvetésünkkel! Hoppá... Hiába, eddig tart a liberalizmus, meg a demokrácia. Van akinek jár, van akinek nem. Ezt majd a magukfajták eldöntik, ugye? Már nem sokáig...

"Hogy végül egyszerűen kinevethessük azokat, akik csupán ásatag maskarák nevetséges bohócai, semmi egyebek."

Megint magát vigasztalja. Ezek tényleg addig hergelik magukat ezzel, amíg valami bajuk lesz. Egészséges dolog ez? Jézus titeket is szeret! Igen, még azok után is! Számoljatok el tízig, nyugodjatok meg, és akkor sokkal kevesebb lesz a problémátok. A nemzeti ébredés egy természetes folyamat, nem tudjátok megakadályozni, és minél jobban akarjátok, annál erősebb lesz csak. Hihetetlen, de még mindig nem vettétek észre.

"Hát azokkal a gyerekekkel, akiket – látjuk a képeken – apjuk, nevelőjük beöltöztet,
vezényszóra masíroztat, s minden másban is határozottan eligazít? Ezeket a kisfiúkat bizonyára nagyon és jól kéne szeretni."

Itt kihangsúlyoznám a "minden másban is határozottan eligazít" részt. Hát ettől félnek, az apai neveléstől? Ez lehet az erőnk tehát, továbbadni magyarságunkat, hazaszeretetünket!

"Akár mint betiltott gárda, akár mint – szégyen és gyalázat, de – legitim párt, amely maholnap, ha nem vagyunk észnél, bejut a parlamentbe?"

Semmi gátlás, kontroll nincs az íróban - egyébként ez jellegzetes. Nem veszi észre mennyire visszafele sül el, amit mond? A saját eszméit köpi le! Nincsenek ennek az embernek barátai, akik szólnának, hogy ez így gáz? Vagy mind ilyen?

"Neonácikat és újnyilasokat készülsz beemelni saját törvényhozásodba, drága Nemzetem? El ne menjen már teljesen az eszed!"

drága Nemzetemet ír, nagy betűvel, de érezzük, hogy valami egész mást gondol. Szomorú ez, valódi meghasonulás.

"Találj gyógyírt, és sürgősen orvosold azokat a társadalmi-gazdasági bajokat, szociális
katasztrófákat, amelyekre politikusaid rendre nem lelnek megoldást, s amelyek azért is fenyegetőek, mert táptalaját képezik a kirekesztő gyűlölet politikájának!"

Na igen, ha "lelnének megoldást" a "politikusaink", akkor lehet, hogy máshogy alakult volna minden. De nem leltek... Nem is akartak, sőt, az ellenkezőjére játszottak, ez már kézzel foghatóan kiderült, és naponta az orrunk alá dörgölik! Már 2006-ban azt mondták sokan, hogy sok szociális problémát (amit ők idéztek elő) meg fognak oldani, csak azért, hogy elejét vegyék a nemzeti ébredésnek. De nem így történt. Nem egy mégnagyobb összeesküvés miatt, hanem azért, mert nincsenek gátlásaik. Tudják, hol a határ, de nem bírnak megállni. Ebbe buknak bele, mint mindig a történelemben.

"Végül pedig: Az árpádsáv nemcsak tegnap volt és ma van, de a holnapja is küszöbön áll. Álld útját ezért annak, hogy a fenyegető hatalmi túlsúly – a jobboldal és a szélsőjobb esetleges összefogása révén – parlamentáris demokráciánkat, köztársaságunkat magát veszélyeztesse, hogy végül valami populista vezér tekintélyuralma jusson osztályrészedül s jusson minekünk, drága Nemzetem!"

Szebb jövőt!Vigasztaló jövő elé nézünk, ha már ők is így látják. Van itt még remény.

"Mert abban az esetben félő – hogy finoman fogalmazzak –, hogy egészen újra kell rendeznünk sorainkat, merőben másképpen és mást kell tennünk, mutatnunk, szólnunk és írnunk, édes Hazám.
Szólj ügyészedre, ki ne tépje a tollunkat…!"

Az első mondat valami gyerekes fenyegetés? Az utolsó mondatot nem értem. Lehet, hogy azért, mert álmos vagyok.

Zárszónak annyit, hogy ezt az egészet inkább magamnak írtam, ha valakinek mégis volt türelme, ereje végigolvasni, az szóljon hozzá. Köszönöm.

Ja és még valami, ha tudom, megnézem ezt a kiállítást, nehéz lesz maghatottság nélkül végigjárni, ha tényleg annyira jó, ahogy írják. Ha lehet zászlót is vásárolni, az külön öröm lenne, nagyon régóta szeretnék egy kilenc sávosat... :)


Módosítás dátuma: 2009. december 02. szerda, 11:42
 
Hozzászólások (6)
6 2011. június 28. kedd, 09:30
Dobai Rita
Sok tekintetben igaza van az írónak. Mikor lesz már olyan megemlékezés amikor a sok megölt, meghúrcolt embereket említik akiket zsidók öltek meg. Több embert megőltek a zsidók mint Hitler. Nézzük csak meg az első és a második világháború közti időszakot. Vagy a mostani háborút amit a zsidók kezdtek el. De nagyon sok adat van amit akarattal elfelejtenek mert zsidók követtek el.
5 2011. május 03. kedd, 09:10
Feket István
Olvastam Anatole Hongrois cikkét a www.a-hongrois-zsidok.hupont.hu
bizonyitékok tömegével, könyvekkel bizonyitottan írja. A Holokauszt már 1911 ben a zsidók terveikbe szerepelt, az első Cioni kongresszuson. Itt már az író megemliti, a zsidók már terorral formáztak támadásokat, félre vezetve az orosz népet. Majd a holokauszt nevében a zsidók nyomtak el népeket több évtited múlva.
4 2010. március 18. csütörtök, 14:24
Anatole Hongrois
Lám-lám, újra visszahozták a holokauszti törvényt, haladunk vissza a második világháború felé. Szerintem nem normális ez a magyar politika. vagy saját magát köpte szembe. Igen, nincs vastagabb bőr már az arcukon. 56-ot is leírták aljas módon, mert a HOLOKAUSZTOT akik létrehozták üzleti jeleggel, az ötvenes években esett ugye a Holokauszti üzlet dolár bevétele. Az emberek kezdtek rájönni az igazságra s ekkor inditottak el Európában egy forradalmi ciklust. Jól értették, az Európai országokat elkezdték látogatni a Holokauszti agitátorok. Ugrasztották a népet a néppel s egymás után jöttek létre az országokban a forradalmak. Igy Magyarországra is begyürüzött a Holokauszti üzlet forradalma s ki is robbantották amerikai utasitásra. ( Nézzük csak meg, minden fasiszta-háborús film amerikai ) Majd amikor újra kezdett a káosz csitúlni, minden nemzet szidta a németeket ( fasisztákat ) a nyugatot, ( Nézzük csak meg, nem a fasisztákat szidják, egy népet, a németet, s ezt amerika vigyorogva hagyta jóvá.) vigyorogva pörgette tovább nyitott tenyerét a Holokauszti gyár. Amerika tovább kapta a Holokauszt neve alatt Svájcba a dollár milliókat. Eltartottuk az amerikai népet mig Magyarországon éheztek és nyomorogtak a Holokauszt neve alatt. Mint most az EU neve alatt. De ma nem Holokauszt van hanem Európai Unio. ( Euróval tartjuk el a francia népet s ezt az egyik francia politikus vigyorogva jegyezte meg.) Tehát, gyomor forgató a kormány újra törvényesitett Holokauszt átverő üzlete. Sajnos Magyarországon a népet nem hogy felvilágositanák, inkább butitják, hogy minél nagyobb hasznot hozzon minden ember. Nem véletlen a cigány kérdés elodázása is, hiszen egy csipetnyi maradék pénzt vetnek a cigány emberek felé s amig marakodnak rajta addig a kormány haszna iszonyú nagy magából a cigány kérdés-szönyeg alá söprés alkotta bevételből.
Anatole Hongrois
3 2010. február 04. csütörtök, 17:27
Hozzászóló
Závada Pál 1954. december 14-én született Tótkomlóson. Édesanyja Kutyej Zsuzsanna, édesapja Závada Pál. Közgazdaságtant és szociológiát tanult, dolgozott egyetemi oktatóként és szociológusként, jelenleg a Holmi folyóirat prózarovat-szerkesztője. Felesége Nádori Lídia.

Tanulmányait Tótkomlóson (1961–1969) a szegedi Radnóti Miklós Gimnáziumban (1969–1973) a pécsi Közgazdaságtudományi Egyetemen (1974–1978) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem szociológia szakán Budapesten (1980–1982) végezte. Dolgozott a Janus Pannonius Tudományegyetemen (tanársegéd 1978–1982) az MTA Szociológiai Kutatóintézetében (tud. segédmunkatárs 1982–1993) jelenleg a Holmi folyóirat szerkesztője.

Első könyve, a Kulákprés című szociográfia 1986-ban jelent meg. 1996-ban jelent meg novelláskötete, a Mielőtt elsötétül . Jadviga párnája című nagyregényét egy évvel később adta ki. E regénye hatalmas, ötvenezer fölötti példányszámban kelt el, és több díjjal kitüntetett játékfilm készült belőle. A Jadviga párnája naplóformában írott regény, bár történetileg az elidegenedésről, közelebbről egy rejtelmes családi szövetség csődjéről tudósít,
2002-ben, a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválra jelent meg Milota című regénye. Ez a könyv is egy különleges családregény. Závada a címszereplővel mesélteti el életét, miközben egy másik elbeszélő párhuzamos történetét is megismerjük, a két szál néha találkozik, néha évszázadokra távolodnak egymástól.

Legújabb regénye 2008-ban jelent meg idegen testünk címmel.

Díjai:

Művészeti Alap Irodalmi Díja (1994), Szinnyei Júlia-emlékdíj (1997), Év Könyve Jutalom (1998), Déry Tibor-jutalom (1998), József Attila-díj (1998), Krúdy Gyula-díj (1999), Márai Sándor-díj (2000), Prima Primissima-díj (2004), Győri Könyvszalon Alkotói Díja (2004), Palládium-díj (2005), Kossuth-díj (2005)

Tagság

József Attila Kör (tiszteletbeli tag)
Szépírók Társasága
Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete
Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia
Déry Tibor Alapítvány kuratóriuma
2 2009. december 29. kedd, 08:53
Anatole Hongrois
Olvasva a sorokat remekül éreztem magamat, az irás tetszett. Jómagam is nagyon sok alkalommal elgondolkoztam, mi lenne ha azok az emberek akik nem ismerik a történelmet, vagy hamisan táplálták beléjük, rájönnek, az egész tudásuk hamis képet ad.
Jómagam is olvastam a Holokauszti tényeket német-francia nyelven s bizony ha a magyar emberek megtudnák nem volna zsidózás, talán gyilkosságok sorozata. Mert tudjuk ugye, egy pár amerikai zsidó lová tette Európát ezzel a szöveggel. De egy másik téma, sokat olvastam az 56-os forradalomról, az emberek ezzel sincsenek tisztában, hogy és miért robbant ki. Pedig illő volna ha már az igazságot is megismernék a magyar emberek, a nép.
Egy idézetem, megállapitásom:
" Egyszer összeomlik a hazugság halmaz, a magyar nép nem fogja tovább engedni a világ hazugságát, a magyar történelem szégyenletes elforditását, és megismerik az igazi Magyarországot, ami egészen más, mint ahogy most beállitotta Trianon a Holokauszti, francia-zsidó extrém formát."
Köszönettel.
Anatole Hongrois
Auteur-schriftsteller
Iró-költő-operettszerző.
-
1 2009. december 12. szombat, 10:34
Call-R
"Ezzel egyébként esetleg az anarchisták vitatkoznának, de lehet, hogy még ők is kirekesztenének a világukból bizonyos bűnösöket. Mert másképp nem működik!"

http://anarchizmus.blog.hu

Ez a blog leírja, hogy a közösségbe való beilleszkedésre képtelen embereket kiközösítené a társadalom. Ezzel nem vitatkoznak az anarchisták.
Ha nem tartod magad kirekesztőnek, akkor mért írsz "zsindexet"? Ha zsidók a szerkesztők, az talán baj? Csak mert nem cionindex, vagy antimagyarindexet írtál, hanem zsindexet, ami tehát nem a magyargyűlöletre, cionizmusra utal, hanem a zsidóságra.

Hozzászólás

Név:
Tárgy:
Hozzászólás:
 
 
 
 
szegedigondolatszegedigondolat